معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان؛
عزم جدی شهرداری سمنان در هوشمندسازی خدمات، مسیر خدمت رسانی در مدیریت شهری را هموارتر ساخته است
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان،منوچهر فخری با بیان مطلب فوق اظهار داشت : کرونا؛ عزمی جدی به هوشمندسازی و رشد خدمات الکترونیکی بخشید و اجرای سامانه خدمات شهری شهرداری سمنان با نام “سمنان من ” در این راستا ارزشمند وقابل تقدیر است .
وی تاکید نمود: هوشمندسازی، مسیر خدمترسانی در مدیریت شهری را هموار خواهد ساخت.
فخری ادامه داد: چابک سازی سیستمهای سازمانی و مدیریت شهری در ارائه خدمات بهتر به شهروندان بخشی از هوشمندسازی و حرکت به سمت و سوی شهر هوشمند است، براین اساس مدیریت شهری زمانی موفق میشود که با بهرهگیری از فناوری اطلاعات و سیستمهای تکاملیافته در جهت تسهیل امور و مدیریت منابع و تامین زیرساختها به صورت هوشمند و مجازی حرکت نماید .
معاون استاندار سمنان با اشاره به خدمات الکترونیک شهرداری سمنان تصریح نمود: ایجاد شهر هوشمند، یک سرمایهگذاری طولانی مدت و بهینه در فرآیند خدمات و ارتقای سلامت اداری است و در کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه مدیریت و نظارت را بهبود میبخشد و محیط زندگی شهروندان را توسعه میدهد.
وی اذعان داشت: هوشمندسازی، اگر چه تا حد زیادی، ظرفیتها و توانمندیهای خود را در مدیریت شهری و ارائه خدمات به خوبی نشان داده بود، اما در ماههای اخیر شیوع ویروس کرونا؛ عزمی جدی به هوشمندسازی و رشد خدمات الکترونیکی بخشید، به طوری که فرصتهای مجازی و سیستمها و سامانههای هوشمند، بخش اجتنابناپذیری از زندگی روزمره در این ایام شد، چرا که هوشمندسازی، مسیر خدمترسانی در مدیریت شهری را هموار می نماید .
فخری در مورد برخی از مشکلات و موانع در مسیر هوشمندسازی گفت: فاصله داشتن تا فرهنگسازی و احساس نیاز در شهروندان، ضعف در آموزش و فقدان مدیریت یکپارچه شهری در مسیر تحقق اهداف از جمله دغدغههایی است که بدون همراهی دستگاهها و سازمانها رفع نمیشود.
وی خاطر نشان ساخت: اهتمام به توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیکی، از جمله وعدههای مسئولان در ایام کرونایی بود که این مهم توسط اکثر ادارات و سازمانها عملیاتی شد و در این میان تلاش مدیریت شهرداری سمنان با راه اندازی سامانه “سمنان من” در مسیر هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری بسیار با ارزش است.