۲۲ بهمن ۱۴۰۳

راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک شهروندان در شهرداری سمنان

  • 12 تیر 1401
  • ۲۸۸ بازدید

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان خبر داد:

راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک شهروندان در شهرداری سمنان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان اظهارکرد: سامانه خدمات الکترونيکي شهروندان از جمله مهم ترین خدمات شهرداری در سیستم شهرسازی در بخش ارائه خدمات الکترونیکي به شهروندان مي باشد که از طریق اتصال به سامانه يکپارچه شهرسازي (سرا) این امکان را فراهم مي نمايد تا شهروندان به تناسب نیاز و انتظارات خود نوع خدمات را انتخاب نموده و به صورت بلادرنگ و بدون هرگونه واسطي، پاسخ و يا خدمات مربوطه را از طریق آدرس esup.semnan.ir/ugp/site دریافت نمایند.

وحید پرویزی گفت: در راستای هوشمندسازی و ارائه خدمات شهرداری به صورت الکترونیک، راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان در جهت سرعت بخشیدن به این امر راه اندازی شده است تا پروسه زمانبر مربوط به امور شهرسازی را به کوتاه ترین زمان ممکن کاهش دهد.

پرویزی بیان کرد : پويایی و خودکار بودن محاسبات همزمان با تحليل مکاني و آناليز لايه اي و آني از ويژگي های اين سيستم مي باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان گفت: هدف اين سامانه ارائه خدمات شهرداری از طريق اينترنت به شهروندان، مديران و سياستگذاران شهرداری است. بدين معني که شهروندان به صورت اينترنتی می توانند به سايت شهرداری مراجعه نمایند و آخرين اطلاعات مورد نياز درخصوص ملک خود را دريافت کنند. اطلاعاتي همچون سوابق املاک، ضوابط و مقررات ساخت و ساز، میزان عوارض ساليانه، بدهيهای معوقه املاک، پروژه ها و طرح هایی که بر ملک تأثيرگذارند، قابل دستيابی مي باشند علاوه بر این شهروندان می توانند به قوانین ساخت و ساز شهرسازی برای املاک مختلف که به صورت پویا و همراه با داده های متنوع ساخت و ساز ارائه شده است، دسترسی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه شامل چند قسمت اصلي نقشه، ثبت درخواست، بدهی عوارض نوسازی، اعلام ضابطه، پیگیری درخواست، دانشنامه ضوابط شهرسازی، تصديق اسناد، شهرنما، آراء کمیسیون ماده صد، اعلام هوشمند ضابطه، محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز، پیگیری قبوض نوسازی ، سوابق پرداختی نوسازی و قسمت پرسش و پاسخ مربوط به ملک انتخاب شده می باشد.تمامی این خدمات به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته در جهت تسهیل امور شهروندان در اختیارشان قرار دارد

رئیس سازمان فاوا از ویژگی های مهم این سامانه را ۱ -محاسبه عوارض نوسازی و صنفي از طریق اينترنت به صورت هوشمند ۲- امکان پرداخت اينترنتي عوارض نوسازي، صنفي ۳- جانمايي و نمايش موقعیت فيزيکي املاک ، امکان تصدیق اسناد صادره از سامانه یکپارچه شهرسازی توسط شهروندان ۴- امکان دسترسی به نقشه های طرح های تفصیلی و امکان پيگيری درخواست از طريق اينترنت۵- نمايش گردش الکترونيکی پرونده و ميزان توقف آن در هر مرحله عنوان کرد.

قبلی «
بعدی »